Friday, March 13, 2015

Kupovina bicikla za odlazak na posao i nazad – drugi put

Prvi bicikl za odlazak na posao sam kupio krajem 2010. godine i celo iskustvo kupovine i izmene sam opisao u ovom tekstu (vidi ovde). Moj dragi „kantocikl“ je bez problema svakodnevno prelazio uobičajenu rutu po svim vremenskim uslovima. Jedno vreme sam ga vozio i kao jednobrzinac (vidi ovde), ali negde u septembru 2014. sam ipak odlučio da ga prodam i uzmem drugi.

Zašto? Jednostavno, želeo sam promenu, dosadio mi je. Mogao sam, onakvog kakav je, da ga vozim sigurno još koju godinu uz minimalna ulaganja, ali nisam hteo.
Kao i prvi put, zapitao sam se kakav bicikl da kupim: MTB, city ili neki drugi. Iskustvo mi je pokazalo da jeftin (ali dovoljno dobar) MTB može sasvim lepo da izdrži sve zahteve koje imam, a mogao bih i da prenesem mnoge delove i opremu sa starog bicikla, pa je odluka u tom smislu bila laka.
Prvobitno sam se nosio mišlju da „kantocikl“ prodam i dodam još nešto para za polovan MTB iz nekog rent-a-bike-a – slično onome što sam uradio prvi put. Cena bicikala u tim servisima je otprilike ostala ista kao i pre par godina, pa je jedna polovna Capriolo Cobra sa novim volanom, lulom i gumama bila oko 80 evra.
Međutim, baš u to vreme - koja slučajnost ;), je bila u toku akcija zamene staro za novo u Capriolu, a bile su slične akcije u Planet Bike-u, Bikeland-u i drugim prodavnicama. Posle nešto razmišljanja, ipak mi se najviše svidela ideja da stari bicikl „recikliram“ i dobijem popust za nov i to sve u jednoj transakciji. Kad sam još video da je cena nove Capriolo Cobre iz prethodne godine 113 evra (sa popustom), shvatio sam da je skoro definitivno bolje da uzmem nov bicikl. Sličan polovan bi me, kao što sam naveo, koštao 33 evra manje i još minus onaj iznos za koji prodam stari bajs, ali nov bicikl je nov – nema zamene delova zbog dotrajalosti. A i lepši je :)))
Još sam se malo raspitao i saznao da Capriolo akcija važi i kod nekih njihovih dilera. A onda sam saznao da neki od njih ni ne zahtevaju da donesete stari bicikl jer već imaju u „šteku“ gomilu krševa koje šalju na reciklažu. To sve na kraju znači da nov bicikl mogu da dobijem sa popustom, a da stari prodam i tako dodatno spustim izdatke. Tako sam i uradio.
Kupio sam novu Capriolo Cobru (model iz 2013. godine) kod jednog takvog Capriolo dilera koji je još bio toliko ljubazan i predusretljiv da mi je zamenio neke delove na licu mesta uz doplatu. Ali, pazite ovo – računao je samo razliku u prodajnoj ceni postojećeg i željenog dela. Ako oba dela koštaju isto, zamena je bila bez doplate (naravno, on uzima deo koji je skinuo). Imam samo reči hvale o toj radnji, njihovoj usluzi i ljudima koji tu rade :)
A „kantocikl“ je, posle mnogo bezuspešnog oglašavanja po uobičajenim oglasnim listovima i portalima, prodat uspešno (iz prve) na aukciji na Limundu za 2732 dinara (cca 23 evra) - bez menjača, bisaga, blatobrana, prtljažnika, JagWire Pro VBrake paknova i brave. Sve osim menjača su bili delovi koje sam hteo da prenesem na novi bicikl.
Za nestrpljive, sve je u totalu koštalo 250 evra. Ali, zbog delova koje sam preneo sa starog bicikla, mene je sve zapravo koštalo 127 evra. Detalji o cenama pojedinačnih stavki su u tabeli. Detalji o izmenama i opremi su u tekstu koji sledi.
Trošak Cena (EUR) Napomena
Bicikl Capriolo Cobra 150 Originalna cena je bila 113 EUR, ali uz neke izmene koje sam tražio, ovoliko. Detalji o tim izmenama su niže u tekstu.
Blatobrani 15 Preneto sa starog bicikla
Prtljažnik 20 Preneto sa starog bicikla
Bisage 30 Preneto sa starog bicikla
V-Brake paknovi 18 Preneto sa starog bicikla
Brava 40 Preneto sa starog bicikla
Stari bicikl - 23 Prodat je za ovaj iznos

Prva stvar na kojoj samo odmah poradio je udobnost. Uspravniji položaj sedenja je ok, ali na „kantociklu“ je to bilo previše uspravno – nisam mogao da prenesem snagu na pedale dovoljno dobro pa nisam mogao da idem brzo kad sam to hteo. Odlučio sam se za umereno uspravan položaj, kao neki kompromis između udobnosti i performansi – kao na nekom hibridnom biciklu.
To je značilo da lulu zamenim za neku kraću, uspravniju (uzeo sam podesivu, aluminijumsku). Takođe, zamenio sam i šipku volana i, umesto MTB ravne, uzeo ATB koja je blago savijena nagore. Konačni detalj su bile ergonomske Velo ručke volana koje su stavljene umesto originalnih ručki, a rogove sam skinuo. Na kraju je ispalo da mi je volan oko 3cm iznad nivoa sedišta, i to mi odgovara u svakom smislu.
Drugi deo udobnosti čini sedište. Sedište sa oprugama je stvarno neophodno ako sedite skroz uspravno da bi absorbovalo udarce i rupe. Sa ovako umereno uspravnim položajem, to nije toliko bitno. Međutim, zbog tog istog položaja, vraća se problem „utrnulih“ delova :))) Rešenje je bilo, za mene, neočekivano efikasno – Velo 3227 sedište sa isečenim srednjim delom, tamo gde je najbitnije ;) Odlično je. Sedi se na one dve kosti onog dela tela „gde leđa gube svoje časno ime“ a ne na osetljivijim delovima. Ni posle sat vremena vožnje nemam nikakve probleme.
Gume su izuzetno bitne (udobnost, brzina, otpornost na bušenje), pa sam ovaj put poslušao svoje prethodno iskustvo i originalne Rubena Cobra 26x1.90 slikove odmah zamenio (bez doplate) za Rubena Rapid 26x1.95 kramponke. Iako nemaju zaštitu od bušenja, sasvim su ok i za asfalt, lepo absorbuju rupe, i nisam imao nijedan gumi defekt do sada – pu, pu, pu :)
Pošto sam imao negativna iskustva sa PVC-alu i PVC-čeličnim pedalama, odmah sam doplatio za alu-čelični par. Telo im je od aluminijuma a onaj okvir na koji se gazi od čelika, i sasvim me lepo služe. Nisu se iskrivile niti napukle.
Nisu mi se svidele ni PVC-alu ručice kočnica niti skoro skroz plastične Shimano SL-TX50 ručice menjača, pa sam doplatio za Shimano ST-EF51 integrisani sistem ručica menjača/kočnica. Na prethodnom biciklu sam imao ST-EF50 sistem koji mi se pokazao kao odličan – takav je i ovaj, za sad.
Konačno, jedan veoma bitan deo koji sam preneo sa starog bicikla su JagWire Pro VBrake izmenljivi paknovi. I o njima imam samo reči hvale. Odlično funkcionišu i po kiši i po snegu, neće da se rašteluju niti pomere kao obični jeftini paknovi, a kočenje je mnogo bolje i ravnomernije.
Konačno, bicikl je došao sa novom nogarom, a bravu sam samo preneo sa starog bicikla. Preneo sam i blatobrane jer su točkovi iste dimenzije kao i na starom biciklu, a i univerzalni aluminijumski prtljažnik i bisage. U tom smislu, moram da napomenem da je bitno da ova dodatna oprema bude kvalitetna, jer se onda može prenositi sa bicikla na bicikl i time se smanjiti troškovi prelaska sa bicikla na bicikl.
Efekat svih ovih transakcija, zamena, i podešavanja je vidljiv na sledećoj slici. Konačna specifikacija je u tabeli ispod. I još uvek nisam smislio nadimak za ovaj novi bajs, al' „kantocikl“ definitivno nije ;)

 
Ram / frame: Hi-ten
Vila / fork: Steel rigid fork
Šoljica vile / head parts: FP-H853 - Threaded head set 7pcs, BC1-1/8”X26tpi, 25.4x44x30mm, with key washer, finish: ED
Ulošci srednjeg pogona / b.b. Parts: THUN - ROCKY MLK 2.0 - 122.5 mm, shell: BSA 68mm
Srednji pogon/crankset: KRIPTON X - SPM4-S377F, 42/34/24 , 170mm, PVC coated, W/ chainguard
Prednji menjač / front derailleur: SHIMANO - TOURNEY FD-TY10 band type, down-route, 28.6mm, for 44T
Zadnji menjač / rear derailleur: SHIMANO - TOURNEY TX RD-TX35 6/7-speed, not rapid-rise, W/riveted adapter
Ručica menjača / shifters: SHIMANO - TOURNEY SL-TX50 index front / 7 speed rear zamenjeno sa SHIMANO – TOURNEY ST-EF51 index front / 7 speed rear
Brzina / speed: 21
Zupčanici / freewheel: SHIMANO - multiple freewheel sprocket, TZ MF-TZ21 7-speed 14-16-18-20-22-24-28T brown
Lanac / chain: KMC - Z-50 - 1/2”x3/32” (114 links) (7 speed)
Kočnica / brakes: LOGAN - JY-946AE - alloy die casting brakes, 70 mm shoe, black
Ručica kočnice / brake levers:LOGAN - JY-332PAE - die casting alloy lever with plastic clamp, 2.5 finger, for V-brakes zamenjeno sa SHIMANO – TOURNEY ST-EF51 index front / 7 speed rear
Glave / hubs: KRIPTON X - KT-A15F front black / KT-A11R rear black
Obruči / rims: KRIPTON - KRYPTON-X 559-19, 36H , EYELETING: NO, RDA: NO, GBS: YES
Dimenzije točka / rim size: 26''
Pneumatici / tires: RUBENA - 50-559 V58 COBRA (26 X 1.90) zamenjeno sa RUBENA RAPID (26 X 1.95)
Lula / handle stem: KRIPTON X - MD-HS15-steel stem / alloy cap, dia. 25.4mm, ext:100mm, bar bore: 25.4mm, angle +25 °, finish: ed black zamenjeno sa LULA KORMANA ALU ZA MTB PODESIVA 25.4mm
Upravljač / handle bar: KRIPTON X - GWHB-02, MTB - steel, W=580mm, angle: 5 deg., 22.2X25.4mm zamenjeno sa Čelični korman za ATB, 22.2X25.4mmX50mm
Rog / bar ends: LOGAN - LE-T-56, steel, black zamenjeno sa Velo 519A ručkama
Stub sedla / seat post: KRIPTON X - GWSPSTEEL 25.4 - steel seat post 25.4x300mm long, W/O clamp
Sedlo / sadle: SELLE ROYAL - SHADOW PU zamenjeno sa Velo 3227 silver-black
Pedale / pedals: FP-906, PP body, steel cage, 9/16”, with balls, with reflector zamenjeno sa MTB pedale alu body, steel cage, 9/16“, with balls, with reflector

No comments:

Post a Comment